In 2017 maakte ik kennis met Ananz (wonen – welzijn – zorg), een woonzorgorganisatie in Geldrop.
Hun vraag: zorgen dat alle locaties (vier) beschikken over informatiemappen voor de cliënten en hun familieleden. En binnen een van die locaties: ook het Centrum voor herstel en revalidatie en het Hospice. Voor huidige cliënten een naslagwerk, voor nieuwe een wegwijzer.
Denk bij die informatie aan: hoe zit het met … (maaltijden, was, schoonmaak, openingstijden, zorgvragen, …), wie zijn de zorgverleners en welke taken hebben ze, en wat zijn de huisregels, maar ook gevoelige onderwerpen als de wilsverklaring, reanimatie (hoe maakt u daar afspraken over) en overlijden (wat moeten/kunnen nabestaanden doen als hun dierbare overlijdt).
Teksten die nauw luisteren, zowel qua informatie als qua toon, want het gaat in alle gevallen om kwetsbare mensen.
Ik heb met veel medewerkers gesproken. Teamleiders, zorgmanagers en cliëntadviseurs. De specialist ouderengeneeskunde. Maar bijvoorbeeld ook het hoofd facilitaire dienst en het hoofd p&o. Allemaal mensen die eigen taken en verantwoordelijkheden hebben, maar samen hun best doen om optimale zorg te bieden aan de cliënten en hun familie.
Het was een heel fijn project om te doen. En misschien wel een beetje extra omdat ook goede informatie binnen de zorg bijdraagt aan die zorg zelf.
Heeft jouw organisatie ook iemand nodig die informatie ophaalt en bij elkaar organiseert?
Klant
Ananz
Datum
2017
Services
Tekstschrijven
Alle projecten