Het is een vak: inhaken. Niet als je achter een serie als konijnen verklede mensen aan moet sjouwen – ik moet ineens denken aan het programma ‘Haak in met Mary’, waarin de Zangeres zonder Naam (die dus toch een naam bleek te hebben) meende te moeten zingen met de glorieuze vertolkers van het Nederlandstalige lied (“… O Foxie Foxtrot met je elastieken benen …”, pareltjes, wat u zegt). Nee, de inhakers die inhaken op Wat Er Aan de Hand Is.
En er ís wat aan de hand. Want de wereld zit weken aan het scherm geplakt en in Nederland is alles oranje: het is WK-tijd! En dat is voer voor reclamemakers. Creatieve teams buigen zich wereldwijd over de vraag hoe ze zo origineel mogelijk voor de dag kunnen komen. Dat kan goed gaan. Maar het is een dun koord: het kan ook verschrikkelijk fout gaan.
En soms, ja soms rolt er wel iets héél erg jammers uit …
(Het is niet het allerergste wat ik heb gezien, maar toch.)
(Ik vind ‘2 netjes’ dan wel weer geestig. ‘Netten’, dat vonden ze misschien toch iets te ingehaakt.)